JVS Teens’ Talks, proyecto ABP trabajado desde Spoken English vuelve a repetirse este año entre los alumnos de primaria (5º y 6º) y  secundaria (1º a 4º de la Eso). Este proyecto hace hincapié en la oratoria a través de la exposición de un discurso en inglés de dos minutos de duración.

Desde el primer momento, los alumnos se convierten en protagonistas cuando se anuncia que TED Talks vendrá a Julio Verne School en búsqueda de expertos que puedan exponer discursos originales en tan sólo 2 minutos. Asimismo, los alumnos que mejor lo hagan podrán también participar en el Public Speaking Contest de Julio Verne School. Los temas de los discursos los eligen los propios alumnos, ya que la conexión del alumno y su motivación con el tema elegido es la esencia de este proyecto.

La segunda fase empieza con la introducción de la estructura del discurso, las técnicas de una buena introducción, cuerpo y conclusión, así como también el saber investigar con fuentes fidedignas para que el discurso no sólo comunique y capte la atención de la audiencia, sino que también sea convincente y creíble. Por ello, las herramientas de Microsoft son cruciales. Desde su OneNote, el alumnado analiza vídeos de oradores y de estudiantes de nuestro colegio que ayudan a tener una estructura clara (flipped classroom). Luego, en clase, con la guía del profesor, el alumnado desarrolla su discurso con su propia temática, siendo ellos los expertos en el tema.

La tercera fase empieza con la exposición de los discursos frente a sus compañeros, como si fueran Influencers de la oratoria. Es en esta fase que la clase hará un peer-assessment, una coevaluación de los discursos de sus compañeros. Esta rúbrica presenta descriptores como: delivery of the message (body language, intonation, pronunciation and body language), content, grammar and vocabulary and general impression. Al final de cada discurso, los alumnos darán un feedback constructivo a sus compañeros.

La cuarta fase es la elección de los mejores discursos para poder ser filmados y presentados periódicamente en el canal de Youtube del colegio https://www.youtube.com/user/cjverne/videos. Algunos ejemplos inspiradores son:

   

    6º Primary: Why should we have cats?

    https://www.youtube.com/watch?v=q5pIvKnqSNM&t=8s

    2º ESO: All lives matter.

    https://www.youtube.com/watch?v=gyIlFtCrMA8

    3º ESO: How do popular things influence us?

    https://www.youtube.com/watch?v=UFv8eTSOYmo&t=29s

 

 

Finalmente, de este proyecto, serán anunciados los candidatos para participar en la segunda edición de nuestro Public Speaking Contest.

Y así, nuestro alumnado, siempre protagonista de su aprendizaje, combinando metodologías activas apoyadas en la tecnología y buscando siempre la emoción, la conexión y la motivación, va perdiendo timidez y adquiriendo una competencia lingüística cada vez mayor, en un idioma que ya es parte de nuestro pasaporte, el inglés.

 

Erika Catherine Schwartz (English and German teacher, Primary and Secondary stages).


 

JVS Teens’ Talks, a PBL project done in Spoken English, was a real success this year among primary (5th and 6th grades) and secondary (1st to 4th grade) students. This project reinforces public speaking through the presentation of a two-minute speech in English.

From the very first moment, students become our protagonists when it is announced that TED Talks will come to Julio Verne School in search of experts who can deliver original speeches in just 2 minutes. In addition, the students who do the best speeches will also be able to participate at Julio Verne School Public Speaking Contest. The topics of the speeches are chosen by the pupils  themselves, as the student’s connection and motivation with the chosen topic is the essence of this project.

The second phase begins with the explanation of the structure of a speech, the techniques of a good introduction, body, and conclusion, as well as knowing how to do research with reliable sources so that the speech not only communicates and captures the attention of the audience but is also convincing and credible. Microsoft’s tools are therefore crucial. From their OneNote, pupils analyze videos of well-known speakers and also students from our school that help to have a clear structure (flipped classroom). Then, in class, with the teacher’s guidance, they develop their speech, being the experts on the subject.

The third phase begins with the presentation of the speeches in front of their classmates, as if they were public speaking Influencers. It is in this phase that the class will do a peer-assessment, a co-evaluation of the speeches of their peers. This rubric presents descriptors such as: delivery of the message (body language, intonation and pronunciation), content, grammar and vocabulary and general impression. At the end of each speech, students will give constructive feedback to their peers.

The fourth phase is the selection of the best speakers to be filmed and presented periodically on our  school’s Youtube channel https://www.youtube.com/user/cjverne/videos. Some inspiring examples are:

   6th Primary: Why should we have cats?

   https://www.youtube.com/watch?v=q5pIvKnqSNM&t=8s

   2nd ESO: All lives matter.

   https://www.youtube.com/watch?v=gyIlFtCrMA8

   3rd ESO: How do popular things influence us?

   https://www.youtube.com/watch?v=UFv8eTSOYmo&t=29s

 

 

Finally, the best candidates from this project are also chosen and announced to participate in the second edition of our Public Speaking Contest.

And so, our students, are always the protagonist of their learning, combining active methodologies supported by technology and always looking for emotion, connection, and motivation.

 

Erika Catherine Schwartz (English and German teacher, Primary and Secondary stages).

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