WRITING IN ENGLISH IS FUN!

Julio Verne School loves Kagan cooperative writing strategies! That’s why, last week, 3rd ESO students did a Round Robin Writing, which is a learning activity where students worked together to improve their B2 essays in their English classes!

Round Robin Writing is a fun way to get students engaged and excited about writing their own stories, essays, articles, emails, or any piece of writing they need. This technique allows teachers to get their classes motivated whenever we need to practice and improve writing skills, but it also gets students to work cooperatively, practice creativity, and work on writing skills in a fun and engaging way, but… do you know how we do it at JVS? Let’s review the basics of Round Robin Writing and look at prompts you may use to get your classes and students motivated! The steps of Round Robin Writing go like this:

  1. Split the class into groups of three to five students.
  2. Provide a writing prompt to be the topic of their writing and a good structure.
  3. Have one student start the story by writing a sentence/paragraph. Time is also allocated for every paragraph.
  4. This student will then pass the paper to the student on their right.
  5. This student reads the first sentence/paragraph and writes another sentence/paragraph to continue the writing.
  6. The paper is passed around the group to each student, who add their own sentences to contribute to the story, essay, article, etc.
  7. The activity ends when time is up, or when the writing is finished.
  8. Then, they read aloud their writing with another Kagan structure that could be Quiz Quiz Trade or Gallery Walk.

Erika Catherine Schwartz, English Teacher (3rd ESO)

 


 

¡ESCRIBIR EN INGLÉS ES DIVERTIDO!

A Julio Verne School le encantan las estrategias cooperativas de Kagan para mejorar la escritura. Por eso, la semana pasada, los alumnos de 3º de la ESO realizaron un Round Robin Writing, que es una actividad de aprendizaje en la que los alumnos trabajaron juntos para mejorar sus ensayos de un nivel B2 en sus clases de inglés.

Round Robin Writing es una forma divertida de hacer que los estudiantes se involucren y se entusiasmen con la escritura de sus propias historias, ensayos, artículos, correos electrónicos o cualquier escrito que necesiten. Esta técnica permite a los profesores motivar a sus clases cada vez que necesitamos practicar y mejorar las habilidades de escritura, pero también hace que los estudiantes trabajen cooperativamente, practiquen la creatividad y trabajen en las habilidades de escritura de una manera divertida y atractiva, pero… ¿sabes cómo lo hacemos en JVS?  ¡Repasemos los conceptos básicos de Round Robin Writing y veamos las indicaciones podemos  usar para motivar a nuestras clases y estudiantes! Los pasos de Round Robin Writing son así:

  1. Divide la clase en grupos de tres a cinco estudiantes.
  2. Proporciona un tema y una buena estructura.
  3. Haz que un estudiante comience la historia escribiendo una oración/párrafo. También se asigna tiempo para cada párrafo.
  4. Este estudiante luego pasará el papel al estudiante a su derecha.
  5. Dicho estudiante lee la primera oración/párrafo y escribe otra oración/párrafo para continuar con la escritura.
  6. El trabajo se pasa alrededor del grupo a cada estudiante, quien agrega sus propias oraciones para contribuir a la historia, ensayo, artículo, etc.
  7. La actividad finaliza cuando se acaba el tiempo, o cuando se termina de escribir.
  8. Luego, leen en voz alta su escritura con otra estructura Kagan que podría ser Quiz Quiz Trade o Gallery Walk.

Erika Catherine Schwartz, Profesora de Inglés (3º ESO)

Share This