Escoger dos características fundamentales para la educación de nuestros jóvenes es una tarea complicada, no obstante, en Julio Verne School hemos diseñado una nueva actividad educativa donde coinciden la educación social y cívica, con el desarrollo artístico del individuo.

Musical DIY es una asignatura en la que nuestro alumnado diseña y construye diferentes instrumentos musicales, de percusión o viento, empleando materiales reciclados del colegio.

Esta actividad les ayuda a tener una mayor consciencia de los residuos que generamos en el día y les ofrece la posibilidad de darles una nueva vida.

En Musical DIY nuestro alumnado se convierte en un artista musical de gran calidad y una ser humano concienciado con el medio ambiente.

 

Pau Ruiz Blanch (Blooming Brains “Musical DIY Teacher”)

 


 

Choosing two fundamental characteristics for the education of our young people is a complicated task, however, at Jules Verne School we have designed a new educational activity where social and civic education and the artistic development of the individual coincide.

Musical DIY is a subject in which our students design and build different musical instruments, percussion or wind instruments, using recycled materials from the school.

This activity helps them to be more aware of the waste we generate every day and gives them the chance to give them a new life.

In Musical DIY our students become high quality musical artists and environmentally conscious human beings.

 

Pau Ruiz Blanch (Blooming Brains “Musical DIY Teacher”)